2012. július 22., vasárnap

Legalizálódtam :-)

Végre sikerült elintézni minden hivatalos papirt ahhoz, hogy "hollandina"-ként élhessek. Mindezt lakás nélkül! :-)
A HR minden tevékenységet kiszervez a cégnél, ahol dolgozom. Az interjúkat egy lengyel és egy portugál lány intézte, semmilyen kérdésre nem tudtak válaszolni. A bevándorlással kapcsolatos dolgokat, egy belga cég intézi, ez abból állt, hogy már májusban azzal zaklattak, hogy mikor lesz holland címem. Amikor  HR elkezdett azzal zaklatni, hogyha nincs bankszámla, nincs fizetés és feltettem nekik a kérdést, hogy akkor mégis hogyan szerezzek lakást 2 nap alatt, akkor felvilágosítottak, hogy az én pozíciómban a cég ad egy igazolást, hogy az iroda a lakcímem. Ezt mondjuk előbb is közölhették volna...és a régi munkahelyemen is működött volna néhány rázósabb időszakban. :-)
Most így a hivatalos lakcímem a Haarlerbergweg 13.
A közvetítő cégek arra voltak jók, hogy meghosszabbítsák és megbonyolítsák az ügyintézést, ettől egyszerűbben is lehetne intézni a dolgokat, ha megfelelő tájékoztatást ad valaki, amit a helyi magyarok meg is tettek.
Létezik egy ún. "expatcenter" Amszterdamban, ahová a külföldiek mehetnek regisztrálni. Útlevéllel, munka szerződéssel, HR-től kapott lakcímigazolással, és hitelesített magyar anyakönyvi kivonattal a zsebemben mindössze 1 óra alatt sikerült helyi regisztrációs számhoz jutnom (BSN=Burgerservicenummer). Az útlevelembe kaptam egy vízumhoz hasonló matricát, amivel annyira európai lettem, hogy köthetek itt hűségnyilatkozatos telefonszerződést és vehetek fel hitelt is!

Expatcenterről infók, ha érdekel valakit: http://www.iamsterdam.com/en-GB/Living/Expatcenter
Sok hasznosság van az oldalon az országról, az itteni életről.

Innen kezdve a bankszámla nyitása gyerekjáték volt, interneten időpontfoglalás, mire odaértem minden papir ki volt állítva, csak a Viktóriát írták "c"-vel, úgyhogy kezdhették előlről, de kb fél óra alatt ez is megvolt.

És így végül július 20-án megkaphattam az első EUR-s fizetésemet, amihez a bankkártyát még nem kaptam meg, de pár nap múlva hozzáférhetek, hurrá!!

BSN szám után 1 nappal már az egészségbiztosításom is él, most már csak néhány adózási kérdést kell tisztázni és bürokráciailag nyugtom lesz egy kicsit, úgyhogy lehet lakáskeresésre koncentrálni, amiben nem vagyok jó, mert válogatok és jó környéken szeretném, nem túl nagyot, de nem is túl kicsit, persze ne legyen arcpirítóan drága. Nagyon sokan segítenek, de még sehol nem kapott el a nagy felismerés, hogy megtaláltam a helyet, ahol szívesen eltöltenék néhány hónapot.
Ma viszont végre, kisütött a nap!!! A hollandok szerint itt a nyár, egy szál semmiben rohangálnak, én meg ma kabát nélkül mentem sétálni, és délután 2 után a pulóver is lekerült rólam....ennyit a holland nyárról. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése