2012. július 10., kedd

Lakáskeresés -szöveggel

Csak, hogy értsétek miről is van szó, elkezdtem belevetni magam a letelepedéssel járó hivatalos teendőkbe, ami mindenképpen a lakáskereséssel kezdődik.
Ugyanis amíg nincs állandó bejelentett lakcímem, addig nem nyithatok bankszámlát és ha nincs helyi bankszámlám, akkor nem utalnak fizetést, pedig azért is jöttem. :-)
Csak holland banknak hajlandóak utalni. A bank kéri az állandó lakcímet.
Az egyéb regisztrációhoz, egészségbiztosításhoz is kell az állandó lakcím.
Többször kérték már, mint az útlevelemet.
Szóval nincs mese, nekiláttam, ezért lehet, hogy kevesebbet fogok jelentkezni, mert most is járom a várost, csak más szemmel, mint eddig. Mert ami tetszik, mint "túrista" az nem biztos, hogy tetszene, mint lakos. Sok a szemét az utcákon a belvárosban, azt nagyon utálom. (ez a sok rendetlen túrista...)
Szóval a lentebb látható képek az első számú kinézett kis lakást voltak hivatottak bemutatni, amit csak kívülről tudtam megnézni. A környék tökéletes, gyakorlatilag a belváros, Anna Frank házától 2 percnyire. Csak a tulajdonos külföldön tartózkodik és azt szeretné, ha látatlanban venném ki. Tehát postán intézzünk mindent és majd postán megkapom a kulcsokat. Nos akármennyire tetszik is a hely, ez azért óvatossá tesz. Ma is elsétáltam arra és leültem egy padra, erre 2 szürke gém elkezdett ott repkedni, majd pedig leszálltak az utca közepén (kis, bájos, csendes, forgalommentes utca) és sétálgattak békésen. Az egyik olyan közel volt, hogy megérinthettem volna. Ez az ókori római madárjósok szerint igen jó jel, de mégsem vehetem ki látatlanban, szóval még pörgök egyet a tulajjal.

Ma megnéztem egy másikat is, de messze van a munkahelytől és a hírdetésben szereplő képek alapján sokkal nagyobbnak képzeltem. A felosztása elég jó volt, az ingatlanos hármunkat is odahívott, hogy tuti legyen a vásár, aztán ajánlgatta, hogyha sokalljuk az árat akkor akár együtt is kivehetnénk.
Persze, egy furcsa füvezős srác, egy szlovák egyetemista lány, aki egyébként a spanyol barátjával keres közös kuckót és én. Jó kis kompánia lett volna..:-) Szóval lemondtam róla és folytatom tovább a keresést.
Érdekesség, ha valaki egyszer lakáskeresésre adná a fejét Hollandiában: a lakásokat egy bizonyos pontozásos rendszer alapján értékelik. A jó elhelyezkedés, a hőszigetelt ablakok, stb mind pontokat érnek. Azt hiszem a maximum 143. Egy bizonyos pontszám alatt, a lakás "szociálisnak" számít, vagyis nem lehet túl drágán kiadni (ami relatív, mert a lakás bérleti díjak 1000 EUR körül mozognak). Csak az vehet ki ilyen "szociális lakást", aki keveset keres. Az ingatlanosok kérik a fizetési papirt. Ezzel az a cél, nehogy a jobban keresők kivegyék az olcsó lakásokat a szegényebbek elől. A tulajdonosok általában nincsenek tisztában a pontozással, de van valami hivatal, aki ezt ellenőrizni szokta. Érdekes.
Szóval az elkövetkező napokban ingatlanpiaci körséta és a bürokráciával való küzdelem egyes lépései jelennek majd meg. 
Kornyek

Kornyek

Az utca

A haziko, a lakas az elso emeleten van.

A lakas kivulrol.

Haziko

Az utca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése