2012. július 23., hétfő

A holland konyha és egyéb kulináris élmények

Ez a bejegyzés akár üres is maradhatna, ha csak a holland konyhát akarnám dicsőíteni.
A holland konyha annyira nem mondható finomnak. Nagyon nem.
Annyira nem, hogy az igazi holland éttermekben nem nagyon szoktam hollandokat látni, sőt egyáltalán nem nagy a tolongás odabent. Még én sem kóstoltam, csak a menzán. :-)
A lényeg, hús krumplival, párolt zöldségek, sült krumpli, süt krumpli, hal, szendvicsek, feledhető porlevesek, és vacak sütik. Mindenre lehet szórni cukrot, meg csokidarát, meg színes bigyót, mindegy, csak ropogjon és legyen édes.

Sült krumpli paradicsom van itt, mindenhol lehet kapni az utcán, bármilyen szósszal nyakon öntve, csak tocsog az olajban, már rá se bírok nézni, pedig nem vittem túlzásba a fogyasztást, kb heti egyszer ettem.
Igazi anyukámnak való krumplizós hely Hollandia. :-)
Fűszereket nem nagyon használnak, legalábbis messze nem olyan intenzíven, mint mi, vagy én a saját konyhámban, ezért az egyért sűrgős, hogy találjak valami jó kis lakást, a kollégák már nagyon várják az első "gulash" vacsorát.

A menzánk viszont nagyon szuper, aki csak hallja a választékot, szeretne nálunk dolgozni, mert nálunk van főtt étel, levesek, tészták, pizza, nemzetközi konyha, menü szerű holland ételek, hamburger, hal, gyümölcs, édesség, saláták, szendvicsek. Máshol ezekből csak a szendvics elérhető, maximum egy kis saláta és leves. Talán köszönhető ez annak, hogy a mi cégünk igazán nemzetközi, a mi csapatunkban kb. 6-7 féle különböző nemzetiség van, nagyon érdekes ennyiféle különböző kultúrális hátterű emberrel együtt dolgozni.

Általában cégen kívül az ázsiai konyhánál kötök ki, sushi és kínai tészták formájában, ezekkel nem lehet hibázni.
Múlt héten a kínai-holland kolléganőm meghívott vacsorára, a férj kínai anyukája főzött hagyományos kínai vacsorát. Kicsit izgultam, láttam, ők is, de még ez a vacsora emlékeztetett legjobban a magyar ízekre. Disznócsülök volt, ami akár a "pékné módra" jelzőt is megkaphatta volna, a házi tofu pedig olyan ízű volt, mint egy jó kis magyar töltelék. Úgy is nézett ki, semmi köze nem volt az eddig általam látott, ízlelt tofukhoz. Úgyhogy egy plusz pont a kíniaknak, vagy legalábbis Henk mamájának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése