2012. szeptember 23., vasárnap

Szuperhősök és egyéb bohóságok

Egy hete keresem a szuperhősöket, pedig Ryan -a kolléganőm 5 éves kisfia-, megmondta, hogy a szuperhősök Amerikában élnek. Pont ezért, ő nagyon nagyon szeretne eljutni oda.
A szülinapjára -amire hivatalos voltam-, mégiscsak valami frankó szuperhőssel akartam érkezni.
Nem voltam annyira képzett játékboltok terén, az első kísérlet egy nagy bevásárlóközpont 4. emeletén található játékosztályon kezdődött.
Találtam sok "Miffyt", hollandul "Nijntje", ami a kis nyúl (konijntje) rövidített változata.
Nijntje-t Dick Bruna holland művész alkotta 1955-ben, amikor a dűnéken látott egy kis nyulat a fiával és elkezdett róla történeteket kitalálni. Ez olyan lehetett, mint a mi családunkban "A hiúz" története, ami egy állatkerti szökött hiúzról szóló újságcikkből nőtte ki magát sorozatos esti mesévé a bátyám kedvéért.
Nijntje elég nagy karriert futott be a hiúzhoz képest, 85 millió példányban keltek el a róla szóló történetek és 2 televíziós sorozat is készült róla, valamint pólók, ruhák és mindenféle, mint mostanában arról a bizonyos macskáról....
A művész egyébként még ma is él Utrechtben.
Íme a nem éppen túlbonyolított figura:



És még több:
A csatornákhoz és azok élővilágához illően a holland gyerekeknek vadkacsa is jut:
Persze szuperhős sehol. Kezdeti sikertelen játékbolt látogatások után módszeresen kezdtem kutatni. A kereskedői jóindulat hálózat révén, mindig továbbküldtek egy következő állomásra, olyan volt, mint valami kincskeresés. Még egy antik képregényboltban is megfordultam, és végül pont ott kaptam meg a tuti tippet. A belváros csatornahálózatának egy turisták által kevésbé látogatott részén volt elbújva a "space" shop, ahol aztán minden filmbéli figura kapható volt, a Csillagok háborújától az annyira vágyott Szuperhősökig. Így Thor és a Vasember elutaztak Ryanhez, aki még a szülinapi torta kedvéért sem akarta kiadni őket a kezéből, úgyhogy megérték a kutatást.
Ironman végre! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése