2012. szeptember 9., vasárnap

Hollandia-Törökország 2:0

Úgy alakult, hogy pénteken elmentem egy meccsre.
Hosszú történet, az előző cégemnél készítettem egy árajánlatot egy potenciális holland vevőnek. Ez annyira jól sikerült, hogy most már el is indult a termelés és szerencsére a volt kollégák ennek köszönhetően rendszeresen megfordulnak Bredában a vevőnél.
Két focirajongó kollégához csatlakozva pénteken részt vettem a holland-török meccsen az Ajax stadionban. Nem vagyok hozzáértő és focirajongó, a sárga lapokat észre sem vettem, de szerencsére a két kolléga profi volt ( Hajrá Diósgyőr!!!! ) és kommentálták az eseményeket, amikor nem értettem, hogy mi is történik.
Ami engem inkább megragadott, az a hangulat volt. Mivel most pont az Aréna mellett lakok, minden készülődést figyelemmel kísérhettem. Már órákkal a meccs előtt elkezdtek gyülekezni a szurkolók, a hollandok narancssárgába, a törökök pirosba öltözve. A törökök kicsit zajosabbak voltak, énekeltek, hatalmas zászlókat lobogtattak, a hollandok békésen sörözgettek. Mindennek persze megvan a társadalmi vonatkozása is itt a választások előtt.
Török szurkolók



Holland szurolók

Hangzavar és üvöltés, igazi "kenyeret és cirkuszt" hangulat.

Ajax stadion

A meccs nem volt nagy szám, itt-ott unalmas is volt. Az első gól a 17.percben történt, a második a 92.-ben és igazából a hollandoknak nagy szerencséjük volt. A két csapat majdnem azonos színvonalon játszott, elég lagymatag volt a támadás és a hollandok részéről sok volt az időhúzás. Teljesen lenyűgözött, ahogy egyik pillanatban még fetrengtek a fájdalomtól és sántikáltak, a másikban pedig már futottak, mint a nyúl.
Igazából nekem a törökök szimpatikusabbak voltak, a kapusuk nagyon jól védett és rengeteg kimaradt helyzetük volt. A török szurkolótábor egy teljes lelátónyi kemény magja gyakorlatilag ütemesen végigugrálta a teljes meccset és skandálta, hogy "Türkije, Türkije".
Bele is borzongtam, ahogy elképzeltem milyen is lehetett, amikor a 16-17. században igazán beindultak, le a kalappal Dobóék előtt!
Török szurkolótábor, a kemény mag, éppen gyújtogatnak is

Azóta taktikát váltottak a területfoglalással kapcsolatban, csendben szivárognak be egy-egy országba, "munkásembernek" álcázva magukat.  :-) Így történt Hollandiával is, mert mára már elég nagy számú török él itt. Pont emiatt a többi lelátón vegyes volt a közönség.
Közvetlenül mellettünk is törökök szurkoltak, törökül kiabáltak, hihetetlen szenvedéllyel (amire szerintem egy holland nem is képes) és teljesen összeomlottak, amikor becsúszott a 2.gól is. Addig szívvel-lélekkel hitték, hogy kiegyenlíthet a csapat, mellesleg én is.
Kedvenceim voltak még az előttünk ülő kínaiak, akik már teljesen hollandok és veszettük szurkoltak, persze hollandul.
Mindenképpen érdemes egy ilyen helyen, ilyen hangulatú meccset megnézni, felejthetetlen élmény.
Mellesleg a holland honlapon, hollandul rendelve, holland bankkártyával fizetve, a jegy kb. 70% (!)-kal olcsóbb, mint az egyéb külföldi halandóknak kínált...
Sokat gondoltam közben a foci kedvelő nagybátyámra, látnia kell egy ilyet.  Kedden már nem a hollandoknak szurkolok! :-)
Néhány kép még:
A narancssárga lelátó
Hollandnak álcázott magyar pom-pom lány. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése