2012. december 6., csütörtök

Titokzatos németek, avagy a Nagypéntek legendája

Mostanában már nagyon a szabadság, az utazások, a pihenés a téma ebédkor, kávészünetben.
Ki hova megy ünnepelni a karácsonyt, hogy alakulnak a szabad és munkanapok.
Az irodánkban rendszeresen vannak vendégek, olyan cégektől, akikkel együtt dolgozunk. Hetente legalább 1 napot ott töltenek, ezért csapattagként kezeljük őket.
Az egyik ilyen holland "kolléga" egy német szállítmányozási cég alkalmazottjaként dolgozik nálunk.
Ma mesélte, hogy mivel a cég német, ezért náluk a német ünnepeket és szabadnapokat adják ki szabadságnak (szerencséjére, mert Hollandiában alig van nemzeti ünnep).
A története így hangzott: "van ez a nagypéntek, Húsvét előtt, és a németek kiadják szabadságnak. Nem is értem, hogy mi lehet ez, a németek nagyon titokzatosak, de örülök az extra szabadnapnak".
Azt hittem viccel, ezért megkérdeztem, hogy tényleg nem tudja-e, hogy mi a nagypéntek Húsvét előtt. Mivel értetlenül nézett, elmeséltem neki Jézus bevonulását Jeruzsálembe, a keresztrefeszítést és a feltámadást. Érdeklődve hallgatta, miszerint, "aha, szóval ezért és volt ilyen?".
Mondta, hogy nem nevelték vallásosan, templomot csak egyszer látott belülről, azt is Franciarszágban a Notre Dame-t.
Nagyot megdöbbentem. Nem gondoltam volna soha, hogy a javarészt keresztény Európában van olyan, aki ezt nem tudja.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése