2013. július 9., kedd

Közlekedés Hollandiában

Először sétáltam és tömegközlekedtem, 4 hónapja vezetek és 2 hete kerékpározok.
A higgadtság álarca mögött minden holland egy megszállott, ha közlekedésről van szó. Nem figyelnek egymásra, nem toleránsak, folyamatosan meghágnak minden szabályt, áthajtanak a piroson, ha a jobb oldali autópálya kihajtó felé tartanak, akkor is bevágnak balról és keresztbe húznak el jobbra, persze úgy, hogy fékeznem kell, hogy az autó orrát ne vigyék el.
Először csak azt hittem 1-1 idióta van, de minden nap többször is előfordul, úgyhogy ezt már rendszeresnek veszem.
Ez a "szerezz meg mindent, amit akarsz" hozzáállás itt is nagyon érvényesül. Bárhová betolják magukat index nélkül.
Amszterdam körül az 5 sávos autópálya max. 100 km/ órára le van korlátozva. A 2 sávos autópályákon 120-as korlát van, egyébként éjszaka, csúcsforgalmon kívül 130 a megengedett.
 Minden mérnökileg megtervezett, rengeteg fekvőrendőr, minden kanyarodósáv pontosan felfestve. olyan az egész, mint egy jól megtervezett, túlmagyarázott díszlet.
A tömegközlekedés igényes, gördülékeny, gyors, mindenhol elérhető. Persze nyáron sok a felújítás, átszervezés és ilyenkor teljes vonalakat építenek át, a metrók nem a szokásos útvonalakon közlekednek, így rutinból nem lehet közlekedni, könnyen máshol találhatjuk magunkat, mint ahová készültünk.
A legújabb és legjobb móka most a kerékpár, először csak a lakásom környékén az amszterdami erdőben és az Amstel partján tettem felfedező utakat, de hétvégén már a belvárosi piac és a legtúristásabb régió sem maradt ki. Nagyon élveztem, jó így felfedezni a várost, egészen új élmény és rendkívül gyors, szinte nincsenek távolságok.

Reggeli dugó, Utrecht felé, nekem szerencsére jobbra van a munkahely (menekülés)

Nyomulás mindenhonnan, keresztben
Nyugisabb terep, napsütötte időben


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése