2013. április 27., szombat

Parkolási engedély intézése

Újabb bürökrácia adalék azoknak, akik esetleg Hollandiában gondolkoznak.
 Amszterdamban macerás a parkolás, a belvárosban alig van hely, hosszú várólisták vannak, kihalásos alapon lehet parkolóhelyhez jutni. (Parkolási joghoz)
Először a lakóhelyemhez tartozó "kerületileg illetékes önkormányzathoz" mentem be, ahol az albérletbe költözéskor beregisztráltam. Mellékesen megjegyzem, hogy a regisztrálás után bárhová megyek, bármilyen ügyet intézni, mindenki látja a címemet.
Onnan átküldtek egy másik "Cition" nevű szervezethez, mert a parkolási engedélyekkel ők foglalkoznak. Valószínű, hogy ez is kerületenként  más, mert közel volt a lakhelyemhez. "Dél-Amszterdam"-i kerületben élek.
Belépéskor ott ült 2-3 ügyintéző, akik kiadtak egy sorszámot az alapján, hogy mit szeretnék intézni.
Nem tudom, hogy mi mindent lehet még ott elintézni, mert több lehetőség volt, sok ablak, sok ügyfél.
Mire végigmentem a kis folyosón, a hívószámom fent villogott a kijelzőn.

A parkolási engedélyhez kellett:

-igazolvány, vagy útlevél
-Sofi szám (az itteni társadalombiztosítási szám)
-jogosítvány
-az autó papirjai
-igazolás, hogy vezethetem az autót (lízingelt, céges autó, nincs a nevemen)
-kitölteni egy holland nyelvű formanyomtatványt (ezekben kezdek jó lenni, bár ki tudja miket írtam alá eddig...:-)))
 -50 EUR 6 hónapos parkolási díj kifizetése azonnal. Persze kártyaleolvasó mindenütt van, a hivatalokban, nincs illetékbélyeg, szaladj a postára, csak lehúzzák/ lehúznak és már mehetsz is. :-)

Szerencsére a lakóhelyemen rögtön megkaptam az engedélyt, itt még nincs várakozási lista, van hely. Az engedély feljogosít arra, hogy egy adott körön belül parkoljak. Rendszám alapján beazonosítanak, nincs matrica, vagy egyéb móka, nem kell kitenni semmit.

Egyéb parkolási információ:
Sok helyen 2 órás időtartamra ingyenes a parkolás, csak a postán be kell szerezni egy egyszerű kék korongot, amin beállítható az érkezés időpontja és ezt kell kitenni a szélvédőre. Ilyet még nem szereztem, de hasznos, mert más városokban is használható, nem kizárólag amszterdami megoldás, van sztenderdizálás, úgyhogy majd intézkedek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése