2014. március 21., péntek

Március 19. választások

Mint európai uniós állampolgár autómatikus szavazójogot kaptam Hollandiában.
Megérkezett a címemre a szavazócédula, az összes szükséges tudnivalóval. (hollandul).
Kicsit szomorú, hogy ahhoz viszont, hogy Magyarországon szavazzak, külön regisztrálnom kell.

Március 19.-én zajlott a helyi "önkormányzati" választás, ahol szavazhattam (volna) az amszterdami városi tanács tagjaira és a lakóhelyem szerinti "kerületi tanácsra" is.
Mivel nem voltam felkészülve a pártokból és a jelöltekből, nem mentem el szavazni, gondolatban bocsánatot is kértem az egykori szüfrazsettektől.
A holland liberalizmus oda vezetett, hogy rengeteg párt juthat be a parlamentbe, akár 1 megválasztott képviselővel is be lehet jutni. Emiatt mindig valami nagy koalíciót alkotnak, ahol sok hasznos eredeti választási ígéret vész el a megegyezés oltárán.
Számomra a D66 nevű párt a legszimpatikusabb, ami valahol középen helyezkedik el, kicsit konzervatív, liberalizmust hírdet és az oktatás fejlesztésében látja a lehetőségeket. Az egyik legnépszerűbb párt.
Persze itt is szerepelnek durván szélsőséges pártok. Az egyik legvéresszájúbb szónok a megnyilvánulásai miatt kb 10 éve már biztonsági őrökkel körülvéve megy mindenhová.
A mostani ötlete az volt, hogy minden marokkói térjen vissza Marokkóba (kb a lakosság 2%-a). Akit valamilyen büncselekmény elkövetése miatt elfognak, attól vegyék el a holland útlevelet és küldjék (deportálják...) vissza Marokkóba. A török párthívek lelkesen kántáltak vele. Az eszükbe sem jut, hogy ma Marokkó, holnap Törökország? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése