2014. január 20., hétfő

Grízgaluska

Hazai ízekre kattanva, miután 1 hónapig Hollandiának még a közelében sem voltam, kitaláltam, hogy grízgaluskával készült levest főzök.
Elmentem a boltba grízt keresni (griesmeel), de akárhogy keresgéltem, ilyen liszt, olyan rozs, barna, fehér, akármi, grízt, csak a pudingok között találtam, vaníliás ízesítésben.
A boltosokat is bevontam a keresésbe, kérdezték is, hogy miért nem jó a vaníliás, mondtam, hogy levesbe lenne, gombócnak. Teljesen értetlenül néztek rám, hiszen lehet készen gombócokat, levesbetéteket kapni, de még levest is konzervben, üvegben, zacskóban (folyékonyan, csak melegíteni kell), mondták is, hogy itt már nem szokás házilag ilyesmit csinálni, te furcsa bevándorló...
A végén csak találtunk egy ízesítetlen puding grízt, ami a normális gríznek felelt meg, csak a csomagoláson volt fantasztikus gyümölcsvarázsos puding ábra. :-)
Sikerült a grízgaluska levesem végül és majdnem olyan jó lett, mint anyukámé. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése