2013. november 22., péntek

Szent Márton napja

Szent Márton napján, november 11.-én a holland gyerekek saját készítésű lampionokkal, lámpásokkal körbejárnak a szomszédoknál, elhozzák a fényt mindenféle jókívánságokkal, énekelve, cserében egy kis csokit remélnek.
Tavaly meglepetésként ért a látogatás, de idén készültem csokival, az ablakba mécseseket tettem, hogy tudják, hogy ide be lehet csöngetni.
Jöttek is a kis szöszke gyerkőcök, az első csoport kb 11 gyerek, 3-10 évesig, énekeltek és nagyon örültek a csokiknak.
Aztán a szomszédaim is jöttek és nagyon lelkesek voltak, hogy "te tartod az ünnepet?" - persze, nem akarok mégegyszer lesújtó pillantásban részesülni 5 éves gyerektől, amikor csoki helyett narancsot nyomok a kezébe, mint tavaly. :-)



A szomszéd gyerekek
Az ünnepet csak Észak-Hollandiában ünneplik, Dél-Hollandiában nem, Hágában már nem szokás.
Nekem nagyon tetszett, kedvesnek tartottam és nagyon cukik voltak a gyerekek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése