2013. február 20., szerda

A csokiszerzés kálváriája, avagy hogy lesz 60 centből 300 EUR

Nagy multicég a miénk és bár már 11 éve ebben a közegben dolgozom, nehezen szokom meg (vagy értem meg), hogy bizonyos folyamatok segítségével csak bonyolítunk egy-egy adott helyzeten, ahelyett, hogy gyorsan megoldanánk, alkalomadtán egy jól sikerült rúgással.
Az alábbi esetet az egyik holland kolléganőm mesélte tegnap, a végkifejletkor, de az eset a múlt héten kezdődött:

Kolléganőnk, az egyik délután lement a büfé szintre az automatához egy csokiért (karamellás kekszes, csokis kitartás az esti munkához, sokszor alkalmaztam már én is), viszont a csoki a pénzbedobás után felakadt és nem esett le.
Szólt a büféseknek, hogy felakadt a csoki (jelzem én már itt elintéztem volna az ügyet egy rúgással).
A büfések elzárkóztak, mert az autómaták működtetése és a külső cég kontrollálása az üzemeltetéshez tartozik, de azért felhívták kolléganőmnek az üzemeltetést.
Az üzemeltetés mondta, hogy nekik lehet, hogy van kulcsuk az automatához, de indítson róla egy "case"-t, vagyis ügyet, a belső intranetes felületen (ami olyan bonyolult, hogy legalább 20 perces szüttyögés egy ilyet elindítani).
Kolléganőm mondta, hogy siet, mert konferenciája lesz, most erre nem ér rá.
Később az üzemeltetés, újra hívta, hogy még sincs kulcsuk, csak gondolták, de majd szólnak a cégnek, aki üzemelteti az automatákat.
Majd kapott egy újabb levelet, hogy nagy baj van, már nincs ott a csoki. (4 nappal később....)
Tegnap kapott egy újabb levelet, hogy nagyon sajnálják az esetet és készítsen egy költségriportot az elbukott csoki áráról (újabb 20 perces rendszer szüttyögés)  és megtérítik neki a kárt...

Ekkor röhögött fel hangosan és elmesélte nekünk a történetet, aztán elmélkedtünk egyet, hogy hány napig, hány ember, mennyi munkaidőt töltött azzal, hogy megoldják egy 60 centes csoki esetét és ez így vajon mekkora költség a cégnek. Kb.300 EUR-ra saccoltunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése