2012. június 30., szombat

Első séták Amszterdamban

Tegnap elmentem kószálni egy kicsit a belvárosban, minden csodásan színes, meseházak, nagyon zöld minden, tele virággal és kerékpárosokkal (tényleg mennek, mint aki nem normális) este 6-kor hangosan éneklő fiatalok és ami nagyon fontos, rengeteg jobbnál jobb sushi bár és étterem! :-)





Ugyanakkor a boltok és utcán ücsörgős helyek környéke nagyon szemetes, reggel is úgy nézett ki az utca, mintha egy durva fesztivál után lett volna. A helyiek kivágnak egy-két fotelt az utcára, beleülnek cigizgetnek és vihognak. Ugyanezt ablakban ülve, láblógatva is megteszik. Reggel 9-10-kor bezzeg lélek nincs az utcán (szombat), csak néhány turista. :-)
Ma pedig nagyobb felfedezésbe kezdtem, egészen az első múzeumig eljutottam (Rijks múzeum- belépő 14 EUR). A 17. századi holland aranykor számos bizonyítéka, bútorok, ötvösmunkák, fegyverek és  németalföldi festők jobbnál jobb munkáiból csinos kis gyűjtemény található a múzeumban, ami jelenleg is átalakítás alatt van, végső formájában 2013-tól látogatható. Rembrandt egyedülálló képei, pl. az Éjjeli őrjárat, aminek egykoron egy költözés alkalmával levágtak a széléből, hogy elférjen a falon, ahová be akarták tenni....no comment.
Aztán megtudtam, hogy Jancsi és Juliska valójában "Hans en Grietje".
Egy könyvesboltban felfedeztem, hogy a meleg irodalom kétszer akkora polcot foglal el, mint a krimik. Romantikus, meleg szerelemről szóló regények.
Aztán egy elég idős fickó félig meztelenül, egy szál citromsárga fürdőnadrágban biciklivel suhant az utcán és ezen is csak én lepődtem meg, a helyieknek fel sem tünt. Igazi sokszínű, befogadó hely. :-)
Voltam tuti sajtboltban, ahol kóstolni lehetett mindenféle sajtokat, amik nagyon rendben voltak, úgyhogy oda még visszatérek később.
Aztán a virágpiacon néztem szét, innen a képek, többek közt a marihuána mag, kezdő csomag :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése